vrijdag 1 september 2017

Tag: Welkom in Alkmaar!


Laatst zag ik twitter een tag voorbij komen van Northflix.
Ze had een tag bedacht over haar eigen woonplaats: Drachten.
Nu besloot ik de tag in de vullen voor mijn eigen woonplaats namelijk: Alkmaar.
Je kan de originele tag Northflix hier lezen.
Benieuwd naar mijn antwoorden op de tag?
Klik dan snel op lees verder!


Wie ben je? en wat is je connectie met Alkmaar?
Ik ben Jorinda zoals jullie weten!
Ik ben geboren in Alkmaar en woon er 27 jaar met veel plezier.
Nou op 1 jaar na dan , ik heb 1 jaar in Sneek gewoond.
Mijn vriend komt uit Sneek vandaan en in eerste instantie gingen we daar samenwonen.
Na 1 jaar besloten we toch om naar Alkmaar terug te gaan en daar ben ik erg blij mee.

Wat maakt Alkmaar een fijne woonplaats?
Het fijne aan Alkmaar vind de gezelligheid van de terrasjes en de leuke winkels.
Ik vind persoonlijk dat Alkmaar , Amsterdam in het klein is.
Je krijgt veel dingen wat je ook in Amsterdam heb maar dan zonder de drukte haha
Ook heb je mooie natuur om te wandelen.
Verder hebben we sinds een jaar een grote en vernieuwde bioscoop , dat was ook wel nodig.

Wat mis je? Wat zou naar jou mening anders kunnen? Wat irriteert je?
Ik mis zonder twijfel de LUSH!!
Mijn portemonee is daar wel weer blij mee haha

Verder zijn er niet echt dingen wat naar mijn mening anders kan.
Je kan niet iedereen blij maken denk ik dan maar altijd.
Waar ik mij aan irriteer?
Die verdomde fietsers die geen richting aangeven , levensgevaarlijk fiets en je vervolgens arrogant aankijken wanneer je er wat van zegt.
Maar ja dat zul je overal wel hebben , niet alleen in Alkmaar.

(BRON)

Wat vind jij het mooiste gebouw?
 Persoonlijk vind ik de Waag op het Waagplein altijd erg mooi.
Al helemaal in combinatie met de gezelligheid op de terrasjes ernaast.

Wat vind je de mooiste plek?
Dat is toch wel Park Oosterhout.
Een prachtig park met mooie natuur.
Voor de kinderen zijn er speeltoestellen en een kleine kinderboerderij.
Verder kan je er voornamelijk heerlijk genieten van de natuur.
Dit is ook mijn favorieten plek om outfit foto's te maken.


Wat vind je de lelijkste plek?
Er is niet echt 1 plek dat ik echt het lelijkste vind.
Ik vind het in iedergeval niet mooi dat er winkelpanden leeg staan in het centrum en in de Mare.

Wat vind je het lekkerste bakje koffie van Alkmaar?
Geen idee , ik heb nog nooit koffie gedronken haha!

Wat is de leukste plek om te lunchen?
Mijn favorieten plek is toch Mojo's op het waagplein.
Je hebt hier ruime keuze uit lekkere maaltijden en een fijne prijs-kwaliteit verhouding.
De sfeer en bediening is ook erg fijn.

Waar ga je graag uiteten?
Verschillende restaurants vind ik fijn in Alkmaar.
Zoals: La Cubanita , Het Gulden Vlies , Proeflokaal Bregje , Victorie Wok.
Stuk voor stuk allemaal erg lekker!

Stel: Je wandelt door Alkmaar en heb trek in wat lekkers waar ga je naartoe?
In de zomer loop ik dan graag naar de Spar voor een swirl ijsje.
Of naar Friethuis de Vlaminck , hier haal je de allerlekkerste patat!

Wat is je favorieten winkel?
Qua kleding winkel ik graag bij de Costes , H&M en de Primark.
Verder ben ik dol op de Kruidvat , Action , Hema en de Etos

Wat heb je nog nooit gedaan of waar ben je nog nooit geweest in de gemeente Alkmaar, maar wil je zeker nog eens naartoe/doen?
Ik woon al mijn hele leven in Alkmaar ben nog nooit op de kaasmarkt geweest.
Dit is echt een toeristisch iets dus er komen voornamelijk toeristen op af.
Maar eigenlijk zou ik wel een keer heen willen haha

Stel: Je krijgt familie/vrienden uit het buitenland op bezoek en ze willen Alkmaar ontdekken. Wat laat je ze zien?
Sowieso het centrum met de leuke winkelstraten.
Zonder twijfel pakken we ook een terrasje op het waagplein , uiteraard bij Mojo's!
Ook wil ik een wandeling maken in de mooie parken die Alkmaar heeft.
En we sluiten de dag af met een filmpje in de nieuwe grote bioscoop.

Zo dit was een leuke tag om in te vullen zeg!
Erg leuk om eens extra na te denken over je woonplaats.
Ik woon met veel plezier in Alkmaar.

Bedankt voor het lezen en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat<3
Q: Wat is jullie favoriete plekje in jullie woonplaats?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben nog nooit echt uitgebreid in Alkmaar geweest, maar het klinkt als een leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke antwoorden!! :) Ik ben nog nooit naar Alkmaar geweest maar lijkt me tof om een keer een dagje er heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten en ik lees ze altijd met veel plezier.
Liefs Xx