donderdag 10 november 2016

Persoonlijk: Mijn ervaring met make-up uit Amerika bestellen


Sinds kort bestel ik wat vaker make-up uit het Amerika.
Deze vind je ook terug in een review op mijn blog.
Ik vond het wel tijd voor een artikel waar ik mijn ervaringen deel en misschien wat vragen kan beantwoorden.
Dus ben je benieuwd?
Klik dan snel op lees verder!
Jeffree Star:
Al een tijdje was ik nieuwschierig naar bepaalde buitenlandse make-up merken.
Maar ik durfde nooit te bestellen uit het buitenland.
In augustus besloot ik de stap te maken en plaatse ik mijn eerste bestelling bij Jeffree Star.
Via zijn social media zag ik voorbij komen dat de kleur Scorpio werd bij gevuld.
Ik wist meteen dat ik dit kleurtje wou hebben.
Binnen 10 dagen nadat ik de bestelling plaatste kwam mijn pakketje binnen.
Ze worden netjes en stevig verzonden.
Inmiddels staat de teller al op 8 liquid lipsticks van Jeffree Star.
Jeffree Star is ook te koop via www.beautybay.com en www.beautylish.com
Via deze websites heb je geen last van douanekosten. 
Colourpop:
Nadat mijn Jeffree Star bestellingen elke keer goed gingen durfde ik meer te bestellen.
Hierdoor komen we bij het merk Colourpop.
Ik ben op Facebook lid van een groep met Colourpop fans.
 Ik zag hier prachtige kleuren voorbij komen en dat voor budget prijzen.
Een lippiestix kost 5 dollar en een liquid lipstick 6 dollar.
Ik bestelde 3 lippie sticks in de kleuren Climax , Back-Up en Tickler.
Ook colourpop ging ook redelijk snel vond ik.
Binnen 9 dagen nadat ik de bestelling plaatste kwam mijn pakketje binnen.
Ook colourpop verzend de producten netjes en goed.
Al hoor ik wel verhalen dat soms poeders kapot aankomen maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Na mijn eerste succesvolle bestelling bij colourpop deed ik een tweede bestelling in september.
Er was toen een actie dat de internationale verzendkosten maar 5 dollar waren.
En je had 2x een kortingscode van 5 dollar , dus dit kon ik niet weerstaan.
En als laatste Lime Crime hier deed ik een bestelling toen ze sale hadden.
Bij Lime Crime worden de pakketjes ook erg netjes en goed verzonden.
Vanaf het moment dat ik de bestelling plaatste duurde het 10 dagen voordat mijn bestelling binnen kwam.

Zo dit waren mijn ervaringen met online bestellingen nu rest alleen nog een paar basis punten die handig is voordat je zelf een bestelling plaats.

Doane/invoer kosten?
Bij te grote bestellingen uit het buitenland heb je te maken met douane/invoerkosten.
Zolang je bestelling qua waarde onder de 23/24 dollar blijft heb je voor bijna 100% zeker geen extra kosten.
Hierbij telt de verzendkosten niet mee , hierover word geen extra kosten gerekend.
De Jeffree Star liquid lipsticks kosten bijvoorbeeld 18 dollar dus zolang je er 1 per keer besteld heb je geen invoerkosten.
Bij sommige webshops zoals LimeCrime worden de extra kosten al mee gerekend met de verzendkosten.
Dus daar hoef je niet op de kosten te letten.

Verzendkosten?
Ja de verzendkosten zijn wat hoger.
Bij JS zijn de verzendkosten 10,95 dollar omgerekend ongeveer 10 euro.
Maar als je dit vergelijkt met Lush(vanaf 6,60 euro) en H&M(4,90 euro) vind ik het helemaal niet zo duur.
Aangezien dit pakketje helemaal uit Amerika komt.

Zo dit artikel werd langer als ik had verwacht.
Inmiddels heb ik al genoeg bestellingen geplaatst dus ik heb wat meer ervaringen op gedaan.
Van de drie merken die ik heb besproken is Jeffree Star zonder enige twijfel mijn favoriet.
De kwaliteit van de liquid lipsticks zijn echt geweldig.
Ze blijven muurvast zitten en voelen comfortabel aan.
Dus dan is de hogere prijs het mij echt waard.

Ik hoop dat het voor jullie nu wat duidelijker is.
Mocht je nog vragen hebben doe ik mijn best die te beantwoorden!
Q: Hebben jullie wel eens make-up besteld uit Amerika?

4 opmerkingen:

  1. Oh die verzendkosten vallen hartstikke mee! Ik denk dat ik ook een keer zo'n lipstick ga bestellen uit Amerika. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een goed artikel! ik vind de verzendkosten wel duur, omdat je maar 1 lipstick kunt bestellen omdat je anders met douanekosten zit. Als je meer kon bestellen tegelijk had ik het niet erg gevonden dat die kosten wat hoger zijn. nu houdt het mij tegen:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even een vraagje over beautlish, ik wil daar graag een set van Jeffree Star bestellen, maar die is $52. Daar zouden dus duane kosten bij moeten komen in proncipe, maar bij het betalen komt er $10 extra bij onder ‘taxes’ bij het informatie knopje staat dat ze de duane kosten dan voor je betalen. Is dit betrouwbaar en betekent dit dat je geen extra kosten meer hebt?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten en ik lees ze altijd met veel plezier.
Liefs Xx