zaterdag 15 augustus 2015

Beauty: Minder make-up dragen



Vandaag geen review voor jullie maar een klets artikel over make-up.
Dus heb je zin in een heerlijk klets praatje over make-up?
Klik dan vooral op lees verder!



In mei 2014 kwam mijn eerste make-up review online , van een mascara van Yves Rocher.
Rond deze tijd begon ik ook met echt make-up dragen
Ik droeg altijd al mascara maar sinds toen begon ik meer te dragen.
Al snel kwam de eyeliner erbij en oogschaduw.
Over dat laatste ga ik even verder.


In juni 2014 kwam mijn eerste oogschaduw review van een mooie roze palette van het merk Cocoche.
Hiermee begon mijn verzameling van oogschaduw.
Van Essence mono's tot paletten van verschillende merken , ik kocht ze bijna allemaal.
Ik had oogschaduw van de merken; Essence , Catrice , W7 , Sleek , MUA.
Elke dag droeg ik een andere combinatie van kleuren.

Later ging ik van felle ooglooks langzaam over op meer nude kleuren.
Die gebruikte ik beide met veel liefde , mooie nude kleuren.

Sinds begin dit jaar begon ik steeds minder oogschaduw te gebruiken.
Met mijn make-up kies ik nu liever voor een basic look van:
Eyeliner , mascara , blush en lipstick.
En uiteraard de basis , BB cream , wenkbrauwpoeder , poeder en concealer.
En dit bevalt me erg fijn , het scheelt ook een hoop tijd 's ochtends.
 Op dagen dat ik vrij ben draag ik soms alleen mascara en eyeliner.
Het voelt gewoon fijn dat mijn gezicht kan "ademen" dan.

Hierdoor zat ik met een grote collectie oogschaduw wat ik nooit gebruik.
Alle mono's en palette met kleuren die ik echt niet draag heb ik weg geven aan vrienden.
Ook producten met slechtere pigmentatie heb ik weg gedaan.
Hierdoor bestaat mijn collectie nu nog uit:
MUA Undress me too palette
Sleek Au naturel en Oh so special palette
En een dupe van het Naked 3 palette.
Deze paletten kan ik echt niet weg doen , voor als ik ooit weer oogschaduw wil dragen.
En omdat ze gewoon te mooi zijn!

Zo dit was mijn kletspraatje door mijn make-up evolutie.
Hoe ik begon met make-up dragen en hoe ik nu weer minder draag.
Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen.
Q: Dragen jullie veel make-up?

10 opmerkingen:

  1. Ik vind oogschaduw erg leuk. Eerlijk is eerlijk: op dagelijkse basis draag ik meestal mascara op mijn wimpers. 's ochtends heb ik echt geen tijd om veel make-up te dragen. Wanneer ik een leuk feestje heb, of iets speciaals ga ik wel uitgebreid aan de slag met make-up

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik draag altijd eigenlijk al weinig make-up, zo bestaat mijn normale look uit: oogschaduw, eyeliner en mascara. Ik heb nooit het geduld om foundation ofzo aan te brengen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook periodes, ene keer draag ik alleen mascara, andere keer ook eyeliner of hele uitgebreide ooglooks. Op het gezicht draag ik altijd een bb of cc cream met concealer en poeder. En mijn wenkbrauwen teken ik ook sinds 1,5 altijd bij omdat ze gewoon heel licht zijn. Ook draag ik bijna altijd wel een blush met highlighter en bronzer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant om te lezen hoe je make-up evolutie is gegaan :) Ik draag zelf eigenlijk altijd alles als ik make-up draag, alleen de bronzer en highlighter skip ik nog regelmatig en ik draag niet altijd lipstick/gloss en ga soms gewoon voor een lippenbalsem. Oogschaduw draag ik wel altijd, dat vind ik echt bij mijn look horen omdat ik eigenlijk altijd mijn ogen benadruk. Knap dat je zoveel weg hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je 'transformatie' gezien hihi! Ik vind het juist leuk om lekker veel te gebruiken, het is echt mijn hobby om er mee bezig te zijn. Maar ik wil wel alleen goede producten gebruiken en daarom zoek ik mijn stash regelmatig uit en gooi ik weg wat niet goed is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk om te zien hoe jij veranderde met Makeup! :) leuk artikel om te lezen meid! En ik draag zelf nu weinig Makeup. ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik gebruik altijd oogschaduw, omdat anders de eyeliner gaat stempelen! toch ben ik van felle kleuren naar neutrale kleuren gegaan sinds dit jaar... grappig om te lezen dat jij ook minder bent gaan gebruiken,..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk om te lezen! Ik ben ook steeds minder make-up gaan dragen en vind het wel fijner zo :) Je look hierboven ziet er mooi uit! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen meid. :) eigenlijk tut ik mezelf helemaal op als ik uit eten ga of naar theater of wat anders leuks. Dagelijks draag ik niet veel make-up. Ben te lui en wil liever m'n gezicht schoon hebben. Lipstick probeer ik wel tr dragen want daar heb ik echt veel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen! Ik gebruik ook niet heel vaak oogschaduw meer.. Eigenlijk alleen nog als ik echt zin heb om te make-uppen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten en ik lees ze altijd met veel plezier.
Liefs Xx